Samenwerking

De Stichting Hoensbroekse Speeltuinen is een samenwerkingsverband van de 4 Hoensbroekse speeltuinen: speeltuin De Smidse, speeltuin Terveurdt, speeltuin Mariarade en speeltuin Maria Gewanden. Het doel van de stichting is:

het vergroten van het speelplezier voor de Hoensbroekse jeugd. De stichting is ook gesprekspartner van de gemeente Heerlen daar waar het gaat om subsidies, aanschaf van toestellen, keuringen, verzekeringen en andere zaken die voor speeltuinen van belang zijn. Door samen te werken komt er steeds meer eenheid en daarmee ook duidelijkheid in het beleid van de verschillende speeltuinen in Hoensbroek. Daarbij valt te denken aan entreegelden, reglementen, openingstijden etc.

• Met ingang van seizoen 2019 - 2020 heeft u met een abonnement op één van de Hoensbroekse speeltuinen tevens gratis toegang tot de 3 andere Hoensbroeke speeltuinen én gratis toegang tot 3 Heerlense speeltuinen nl: speeltuin de Rollebollebult, speeltuin de Spelewei en speeltuin Meezenbroek op vertoon van dit abonnement.
  • Ook wordt er naar gestreefd om met ingang van volgende seizoen (2020/2021) meer eenheid te krijgen in de verschillende openingstijden zowel door de week als ook in het weekend.
  • Daarnaast staat ook gepland dat verschillende speeltuinreglementen meer op elkaar afgestemd gaan worden zodat regels voor de ene speeltuin ook voor de andere speeltuin gelden. Zeker nu kinderen met één abonnement ook in de 3 andere Hoensbroekse speeltuinen en 3 Heerlense speeltuinen terecht kunnen, komt dit de duidelijkheid ten goede.